Frågor & svar

Stugbokning

Vårt bokningskontor har öppet bytesdagar, dvs. torsdagar och söndagar kl. 09.00-16.00. Om ni ringer på andra tider kan ni lämna ett meddelande och vi återkommer då så snart vi har möjlighet, det går också bra att maila. Du kan enkelt boka boende via vår hemsida.

Avbokning

Som hyresgäst har du alltid avbokningsskydd. Det innebär att du kan avboka din stuga fram till 60 dagar före ankomst oavsett vilket skäl du har. Om du vill avboka närmare är 60 dagar före ankomst kan vi lägga ut stugan på bokningssidan igen och ofta få den uthyrd till någon annan och att du i så fall får pengarna tillbaka. Vid avbokning återbetalas inte bokningsavgiften. Läs mer om våra hyresvillkor och regler under Allmänna villkor. Här finns alla uppgifter för dig som vill boka boende.

Avresestäd

Avresestäd ingår i regel inte i hyran, detta kan bokas som tillval. Vid bokat avresestäd kommer du att faktureras städning direkt av städföretaget men bokningen sker via oss.

Det är viktigt att du tagit emot en bokningsbekräftelse på bokat avresestäd och att fakturan är mottagen och eventuellt betald vid ankomst. Sista datum för betalning framgår av faktura.

Felanmälan

Om ärendet är akut kan du ringa vårt journummer för att nödvändiga åtgärder ska vidtas. Om ärendet inte är akut så mailar du till oss på info@skiidre.se så återkommer vi till dig så snart som möjligt. Beskriv felet så noggrant du kan och lämna uppgifter kring hur vi kan nå dig om du t.ex. behöver bli kontaktad av hantverkare.

Om stugan är dåligt städad anmäls detta till städföretaget. Anmäl senast kl. 11.00 dagen efter ankomst. Avsyningskontroll sker efter varje avresa men ibland kan något ha blivit missat. Synpunkter och eventuella anmärkningar framförs alltid till oss, gärna på mail men det går också bra på telefon.

Alla kontaktuppgifter för städ- och stugservice finns i boendets stugpärm. Det finns alltid en stugpärm i varje boende.

Bokning och betalning

När du gör en bokning via vår hemsida kommer det först en reservation på mail. Här kontrollerar du in- och utcheckningsdatum och bekräftar din bokning. Faktura med välkomstmail kommer sedan inom 4 dagar till angiven e-post.

Fakturan för boende betalas i två steg där bokningsavgiften (20% av hyran) betalas inom 10 dagar. Resterande belopp betalas 60 dagar före ankomst eller på det datum som framgår av faktura. Avresestäd faktureras separat direkt av städföretaget men bokas genom oss.

Incheckning

Uppgifter om incheckning kommer tillsammans med välkomstmail vid bokning. Välkomstmail skickas inom 4 dagar efter bokningstillfället till angiven e-post. Här får du bl.a. en karta som visar vart boendet ligger. I samband med ankomst skickas SMS till din telefon när ditt boende är klart för incheckning.

Kvalitet

På Ski Idre Stugförmedling hyr du stugor och lägenheter som ägs och normalt sett används av privatpersoner. Det är välskötta, välutrustade boenden av hög kvalitét med en personlig prägel. Vi är glada och tacksamma att du som stuggäst värnar om detta, visar hänsyn och tar hand om det utlånade boendet på ett bra sätt. Ni finner den information ni kan behöva i boendets stugpärm. Alla våra boenden har närhet till skidbacke.